Színházi élet
Az Üvegcipő
Új bemutatójára készül a József Attila Színház. Molnár Ferenc klasszikusa, Az üvegcipő című vígjáték február 25-től nagyszerű szereposztásban, Huszti Péter rendezésében látható. A színház emeleti kiállítótermében a bemutatóval egyidejűleg minikiállítás nyílik Molnár Ferenc fotóiból, amelyeket az örökösök bocsátottak rendelkezésünkre.
A József Attila Színház február 16-án a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban tájékoztatta a sajtó képviselőit a készülő darabról az előadás szereplőinek és rendezőjének, valamint a múzeum igazgatójának és kurátorának részvételével. A sajtóeseményre elfogadta a meghívást Sárközi Mátyás József Attila-díjas író, kritikus, műfordító, szerkesztő, Molnár Ferenc unokája. Az eseményen részlet hangzott el a darabból Nemcsák Károly (Sipos Lajos) és Fekete Réka Thália (Irma) előadásában, majd a résztvevők a vígjáték első felvonásában leírt ebédmenüből kaptak ízelítőt az Édenkert catering party service jóvoltából.
„Molnár Ferenc 1924-ben megjelent és bemutatott színműve egy pesti Hamupipőke-átirat – természetesen a Molnárhoz méltó ironikus és szívfacsaró változatban. Megvan benne az álmok komédiája, az álmok tragédiája, s az álmok megváltó szépsége” – írja Földi Mihály a Nyugat című folyóiratban 1924-ben, az első bemutatót követően. Az üvegcipő dialógusai ugyanis hangulatot teremtenek, életszagúak, de líraiak is egyben, hiszen a bennük lévő báj és kecsesség miatt még békebeliségükben is frissek, dinamikusak. Romantikus felnőtt mese a boldogság kereséséről, a 20. század elejéről.
Történet
Sipos Lajos műbútorasztalos és egy cseléd, Szabó Irma minden akadályt elsöprő szerelmének megható története. Szabó Irma titokban szerelmes az idősödő műbútorasztalosba, Sipos Imrébe. A fiatal cselédlány mindent elnéz a morózus öregúrnak, mert reméli, hogy vonzódása viszonzásra talál. Sipos azonban észre sem veszi a lányt, házasságra készül Adéllal, a panziótulajdonossal. Kapcsolatuk kiegyensúlyozott, de korántsem szerelemmel teli, a kisasszony szíve másért dobog. Így amikor Irma tudomást szerez a látszatházasságról, kétségbeesetten igyekszik tenni ellene, reménytelenül bízva abban, hogy Sipos végül őt választja majd. Költészet, humor, megoldhatatlannak tűnő akadályok, összeomló és felépülő kapcsolatok – Az üvegcipő számtalan olyan kérdést vet föl, amelyek közel száz évvel később is aktuálisak.